18.6.2017. 8:52
3
Sastanak Dodik – Čović: Lukava strategija urušavanja Vijeća ministara BiH
Griješe oni koji jučerašnji banjalučki sastanak Čovića i Dodika vide tek kao doprinos zahuktaloj preuranjenoj predizbornoj kampanji. Priličnije je iščitavati ga groznicom bunila najavljenih haških UZP-ova (Udruženi zločinački poduhvat).

Ne slučajno sastanak se događa u vremenu otpočetog ponovnog suđenja u predmetu Stanišić - Stanimirović i novembarskog iščitavanja presude u predmetu Prlić i ostali.

Jasno je da prijeteće ustavno-pravne posljedice ovih haških predmeta učesnike jučerašnje banjalučke priče 'motiviraju' na međusobno i koordinirano djelovanje.

Pripremljeni mehanizam dvojca mogao bi se sastojati u apliciranju u rad Vijeća ministara BiH trapavog i vjerovatno ciljano neučinkovitog Mehanizma koordinacije BiH na EU putu.

Unatoč ustavnoj činjenici da ministri u Vijeću ministara BiH nisu  delegati ni entiteta a niti kantona, Čović i Dodik ih svode upravo na džojstike političkih volja entiteta RS i kantona sa tzv. hrvatkom večinom.

Ovim obrascom Čović i Dodik stvaraju model potpune opstrukcije i blokade državne vlade, projektivano za dati trenutak. Dakle, u Vijeće ministara se vješto i lukavo ugrađuje antiustavni mehanizam entitetskog i vitalno-nacionalnog djelovanja.

Ovo jeste lukavo i ciljano stvaranje potrebnog i poželjnog (za Čovića i Dodika) načina davanja odgovora na UZP-ovsko opravosnaženje. Ukoliko bi ovaj model našao sagovornika i u tzv. bošnjačkoj politici i participaciju u aktuelnoj vlasti on bi bio konačan okidač etno-teritorijalne podjele Bosne i Hercegovine. Željeti je i nadati se da u bošnjačkoj politici ne postoje takve snage ili barem nisu dominantne.

Neovisno od ovoga, i Međunarodna zajednica, a prije svega OHR i njegov visoki predstavnik Valentin Inzko, imaju obavezu upozoriti vidne i skrivene igrače u ovoj igri, da institucije Bosne i Hercegovine nisu prost zbir nacionalno i entitetskih delegiranih političkih subjekata, nego institucije sa izbornim mandatom i nadležnostima priličnim državnim institucijama svih drugih suverenih zemalja.

Kriva je politička logika, koja se želi ovim potvrditi, da nema Bosne i Hercegovine izvan entiteta. Ne samo međunarodni subjektivitet, nego i unutarnji državni suverenitet jeste u isključivoj nadležnosti institucija Bosne i Hercegovine, a ne njenih nižih administrativnih aranžmana.

Anesk 10. Dejtonskog mirovnog sporazuma obavezuje Visokog predstavnika, kao konačnog tumača Ustava BiH, o ovome upozoriti bosanskohercegovačke poglavice.

(Patrija, piše: Muharem Cero / Haris Ahbabović)

3
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.